dimecres, 21 de març del 2012

Hamburguer de llenties

Aquesta setmana ha tocat una recepta molt curiosa que vaig trobar buscant maneres de cuinar les llenties.  Ja que a casa tenen mala fama... encara diria més, mania i tot!!!! Volia demostrar que no és un plat dolent, i que fins i tot pot arribar a ser bo!!!  I em va semblar que era molt bona idea, i que segur que la sorprendria!!!
És una recepta molt senzilla, però que em va costar una mica de fer, és entretinguda. Sobretot a l'hora de fer les hamburgueses... problemes tècnics al moment de tallar-les i de moure-les. Però segur que si en torno a fer ja no costarà tant.
Ah! Va sorprendre i encantar!!! A tots dos! En Roc se la va menjar amb una afició...!
Ah! I també em vaig animar a fer el pa d'hamburguesa!!! Ja us posaré la recepta també. Però no cal que sigueu tant masoques!! ;p





Recepta


Per a 4 (jo en vaig fer la meitat i en va sortir bastant) 
Hamburgueses:
  • 800g de llenties cuites
  • 1 ceba mitjana
  • 1/2 carabassó
  • 1 pastanaga
  • 2 alls
  • 1 ou
  • 4 c/s de pa ratllat
  • 3 c/s d'oli
  • 1/2 got de llet semi
  1. Rentar les llenties i escórrer-les bé. Tot seguit aixafar-les.
  2. Sofregim, en una paella amb l'oli, la ceba i els alls tallats ben petits, i també la pastanaga i el carabassó ratllats.
  3. En un bol pastem les llenties amb el sofregit. I hi afegim l'ou batut. I salpebrem. Hem d'aconseguir que es lligui en una massa homogènia.
  4. la deixem reposar una hora com a mínim a la nevera. així es prendrà una mica.
  5. Fem les hamburgueses amb la ma, i les passem pel pa ratllat.
  6. Les posem al forn a gratinar per les dues bandes, i... ja està!!!
  7. Mentres les tenim al forn, hem de preparar els pans (posar-hi una mica d'enciam, una rodanxa de tomaca, una llesca de formatge pq es fongui... i lo que se us acudeixi), per poder-les servir encara calentes. Són molt millor!!!!
Per cert, que no ho he escrit!, la recepta la vaig trobar a la web del cuines de tv3. Bon profit!!!




    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada