dimecres, 7 de març del 2012

Braç de truita de pataques

Com que encara som quaresma, volia fer un plat que li escaigués. I fer una recepta senzilleta. Però hi ha un ingredient que no sé si es pot considerar de Quaresma, i això que només n'hi ha quatre...  ;p
I vaig anar sobre segur, per que la base és un dels plats que li agraden molt a la Laia: la truita de patates! Però amb un toc d'originalitat.Així que passem a la recepta, que no hi ha gaire més a explicar.







Recepta


Ingredients:

  • 3 o 4 patates mitjanes (a mi m'agraden les "red pontiac")
  • 4 o 5 ous
  • 4 talls de formatge (tipus l'havarti)
  • 4 talls de pernil dolç
  • sal i oli
  • Paper d'alumini per a caragolar-la
  1. En una paella d'uns  ø28 cm. (per què ens interessa que ens quedi una mica primeta, però no massa) Hem de fer-hi la truita de patates. Cada u al seu gust, com la feu sempre. Jo normalment faig la truita amb les patates tallades a daus, però vaig pensar que seria millor fer-les a llesques, així quedarien més planetes. I no va anar malament.
  2. Un cop feta la posem directament sobre el paper d'alumini. I a damunt hi posem el formatge, i després el pernil  dolç.
  3. I enrosquem com si d'un braç de gitano normal es tractés. Però compte, que el paper d'alumini estarà intractable de calent! Per enroscar-lo farem: doblegarem una mica per un cantó ajudant-nos amb el paper. I tot seguit anem estirant el paper amb un mà i amb l'altre anem apretant un mica la truita per a que es vagi caragolant. Vigileu que no us quedi el paper dins! ;p 
  4. Un cop caragolada, no traiem el paper d'alumini, sinó que la deixem embolicada dins una estona fins que es refredi. Llavors la traiem i ja es pot servir, freda o calenta.
I ja està! Fàcil, oi?? 
Ah! Aquesta recepta la vaig trobar en un blog que es diu cotó de sucre, i ho vaig trobar un dia que buscava una altra recepta. Vaig tafanejar pel blog, i pam! Vaig pensar que l'hi faria.
He de dir que és un blog molt interessant!!!

Au! Bon profit


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada