dimecres, 30 de novembre del 2011

Una de xampinyons...

Dos dies més tard del que toca , per causes alienes a la organització, avui he preparat la sorpresa. Després de quatre dies de llit sense menjar, ni ganes de fer res de menjar, avui m'he decidit que ja em trobava millor.
Com sempre he intentat buscar una recepta que sorprengués a la Laia. I em sembla que ho he aconseguit! 0_o  Però aquest cop no la vaig triar tant pel gust, com intento normalment, sinó per l'estètica. I és que quan vaig veure la foto mirant blocs de receptes, vaig pensar que era lo que buscava. Ho vaig trobar en un que es diu fuchicando en mi cocina. I la recepta de la setmana són galetes de xampinyons, però no per que portin xampinyons dins, sinó per que tenen forma de xampinyons! Va ser molt divertida la cara de la laia quan va veure-les dins del forn, preguntant-me: què fas amb uns xampis al forn?? Però no són els únics als qui els hi ha fet gràcia. Han sembrat l'equívoc i la incredulitat pel món: la síl i en Víctor primer, la gemma i en Sergi, els Padrins i la Repadrina, i fins i tot els de cal Roig! Un èxit, sens dubte!
I a sobre estan molt bones! Són ideals per acompanyar el tè, o el cafè. Així que us animo a fer-les!




Recepta

  • Per a una quarantena de galetes(es pot fer mitja recepta):
    • 200 g. de mantega (textura de pomada)
    • 190 g. de sucre
    • 2 ous
    • 2 cs d'extracte de vainilla
    • 420 g. de midó de blat de moro (Maicena)
    • 140 g. de farina
    • 2 cs de llevat químic
    • cacau en pols


  1. Pre-escalfem el forn a 190º, per dalt i per sota
  2. Fem una crema amb la mantega que quedi esponjosa (amb una forquilla, batent-la que hi entri aire, a mi em va nar bé!)
  3. Hi afegim el sucre, i ho batem bé fins que l'agafi tot. Tot seguit i afegim els aus i la vainilla, i ben batut.
  4. I a continuació la Maicena. Ho pastem bé per obtenir una massa. I la deixem en repòs 5'.
  5. Barregem la farina amb el llevat i ho afegim (jo, tant la maicena com la farina les he sedassat), fins que quedi una massa homogènia i llisa.
  6. I ja estan a punt de donar-los-hi la forma. En fem boletes de la mida d'una castanya (de 25 a 30 g, que ho vaig pesar per què em quedessin iguals!!!). posem el cacau en un got i en un altre aigua. Necessitarem una ampolla. És molt senzill. Agafem la bola amb una mà, suquem el broc de l'ampolla en l'aigua i després en el cacau, i l'apretem contra la bola. Anant amb compte que no es quedi massa dins del coll. (heu de rentar el coll amb un tovalló cada cop, sinó es fa una pasta)
  7. Un cop fetes i col·locades a la safata del forn, les enfornem uns 15-20', fins que estiguin dauradetes.
  8. Les deixem refredar sobre un reixa, i ja està! 
Au! Doncs ja podeu fardar davant qui sigui!!! A tothom li cola!
Bon profit!








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada